Erfaringer
I 2011 startet Kjetil å jobbe med markedsføring for ITC Boreskolen, et av de største selskapene innen bore- og brønnopplæring i Norge. Her hadde han ansvaret for sosiale medier (Facebook og Instagram) og oppdatering av nettsidene.
Kjetil sitt første selskap og exit – PWO.no
I 2014 startet Kjetil opp PWO.no, en nettbutikk som solgte kosttilskudd rettet mot treningsbransjen. Denne utviklet seg raskt til å bli en populær nettbutikk, spesielt innen Pre-workouts og andre tilsvarende kosttilskudd. Kjetil hadde ansvaret for utviklingen av nettbutikken, annonsering, design, daglig drift, økonomi, regnskap, utsending av pakker, markedsføring og kommunikasjon mot Mattilsynet. I 2016 solgte han nettbutikken og fikk investeringen tilbake.
The Woohoo Company, Basic Matte og Exam Booster – En stor utvikling av kompetanse og erfaring
I 2015 begynte han å jobbe for ITC Boreskolen som forretningsutvikler og markedsføringsleder. Som et resultat av oljekrisen i 2014 måtte bedriften omstille seg. I 2016 videreutviklet selskapet et internt produkt, Basic Matte, som ble Norges første komplette e-læringssystem for matematikk. Med suksess de første årene var målet å utvikle et produkt for det amerikanske markedet. Selskapet gjorde en rebranding i 2019 og ble The Woohoo Company. Med produktet Exam Booster planla selskapet å hente inn 100 millioner kroner i 2020 for å kapre det amerikanske markedet og bli nok en norsk EdTech-suksess. Korona-pandemien førte imidlertid til investorflukt, og selskapet ble lagt ned i 2021.
Denne reisen danner et viktig grunnlag for hans kompetanse og lærdom som kunder av KOMPASS kan dra god nytte av.
Grunnlegger av Færder Marketing – En suksess historie
I 2017 startet han opp Færder Marketing, et markedsføringsbyrå med fokus på å skape vekst gjennom datadrevet markedsføring. I dette selskapet har han jobbet som markedsføringsleder med ansvarsområder innen forretningsstrategi, digital strategi, annonsering, analyse og optimalisering av kundereisen, innholdsstrategi, SEO, samt utvikling og design av nettsider. Færder Marketing har blant annet vært et av Vestfolds første Inbound-byråer og Vestfolds første HubSpot-partner. I tillegg har Færder Marketing utviklet seg til å bli en stor Google Partner med årlig annonsebudsjett på rundt 50 millioner kroner. Færder Marketing har blant annet jobbet med Visit Geilo, Lappeliten, Itide, Kuba, PEC-konsernet, Nøtterø Bakeri, Fønix, Proteinfabrikken, Rcontainer / Reblock og Vestfold og Telemark Fylkeskommune.