Erfaringer
I perioden 2014 til 2017 var Aleksander engasjert som designkonsulent i hele 17 av Orklas merkevarer. For Orkla designet han butikk- og reklamemateriell, samt emballasjedesign for anerkjente merker som Lano, OMO, Blenda, Jif, Lypsyl, Dr. Greve, Jordan, Comfort, med flere.
I 2015 ble Talkmore en viktig kunde, og Aleksander han vært delaktig i deres siste tre re-branding-prosesser, og har satt deres identitet ut i praktisk gjennom produksjon av markedsføringsmateriell, annonser og andre designrelaterte oppgaver, som bl.a SIM-kort pakkedesign, brevmaler, flyers, messestandmateriell, med mer.
I 2016 startet Aleksander sin første gründerreise og utviklet en markedplass med fokus på lokaløkonomi. En krevend reise med en bratt lærekurve. Denne reisen danner et viktig grunnlag for hans kompetanse og lærom som kunder av KOMPASS kan dra god nytte av.
I 2021 flyttet Aleksander til Geilo hvor han raskt ble involvert i reiselivet med selskapene Visit Geilo og Geilo Booking. For disse selskapene fikk han en sentral rolle i digitalisering, som prosjektleder og ansvarlig for utviklingen av geilo.com, deres nye e-commerce satsning. Ledelse, prototyping, innholdsstrategi, SEO-optimalisering og optimalisering av kundereisen er noen stikkord. Aleksander var også design-lead for den nye identiteten til Geilo som ble lansert i 2022, i tillegg til et aktivt medlem arbeidsgruppen for Geilo’s nye reiselivsstrategi.
Grunnlegger av LocalFood
Aleksander er grunnlegger av lokalmat-appen LocalFood, og har vært involvert i alt fra produkt- og forretningsutvikling, til markedsføring, kapitalinnhenting og danne viktige samarbeid med nasjonale lokalmatorganisasjoner og aktører.
LocalFood er en markedsplass som kobler forbrukere direkte med lokale bønder, og Aleksander har vært drivkraften bak utviklingen av verktøyet som forenkler kjøp- og salgssprosessen mellom kunde og bonde. Prosjektets største utfordring er å skape adferdsendring i handlemønster og tankegang. Med en tydelig strategi og riktig markedsføring er målet at LocalFood skal lykkes med sin satsning innen en femårs periode. LocalFood skal bli et viktig verktøy og spre lærdom til bøndene om hvordan de styrker sin posisjon og tilstedeverelse i en digital verden.
Les mer om casen LocalFood
Musikalsk og kreativ side
Under covid bestemte Aleksander seg for å lære seg alt om musikkproduksjon. I dag har han gitt ut musikk på plateselskaper som Circular Limited, Modern Minimal, Indefinite Pitch, Systolic og Aurora Mística, under alias GSSG. Hans musikkstil er deep hypnotic techno, og hans ferdigheter innen musikkproduksjon beriker hans tilnærming til kreativitet og design.
Design, kvalitet og strategi
Aleksander er svært opptatt av design, kvalitet og har øye for detaljer. I enhver virksomhet mener han det er avgjørende med en tydelig strategi og identitet, en gjennomgående rød tråd og klare målsetninger.
Han er lidenskapelig opptatt av å hjelpe bedrifter med å utvikle og implementere effektive strategier som fremmer vekst og suksess.