Oppgave: Ny visuell identitet for turistdestiansjonen Geilo
I tråd med destinasjonens ambisjoner om videre vekst og utvikling, oppstod behovet for å oppdatere Geilos merkevare og visuelle identitet. Målet var å skape en tidløs og autentisk identitet som reflekterer det unike ved Geilo og det destinasjonen står for.
Grunnkonseptet, historien og designet er utviklet av Aleksander i tett samarbeid med reklamebyrået Kreator i Ål, som har fullført oppdraget med stor suksess.
Resultat:
Den nye visuelle identiteten til Geilo inkluderer en omfattende designmanual som dekker alle aspekter av merkevaren. Manualen inneholder retningslinjer for bruk av fonter, farger, logo, alternative logoer, ikoner, layout og mye mer. Denne sterke og klare merkevaren gir fjellandsbyen Geilo en stolt og enhetlig visuell profil som fremhever dens unike karakter og verdier.
Sitat Visit Geilo: “Vi er svært tilfreds med den nye profilen, og at også folket vil lære å kjenne det nye uttrykket og følelsen vi nå skaper av vår kjærlighet til Geilo.” – Lillvi W. Hole, Daglig leder i Visit Geilo.