Oppgave: Behov for en designkonsulent som kan levere kvalitet, både raskt og over tid
Orkla består av mange nasjonale merkevarer som kontinuerlig er under utvikling og oppdatering, i tillegg til nye konsepter og produktlinjer som utvikles. Dette krever design som treffer målgruppen og følger designtrender. Orkla trenger jevnlig oppdatering av produktene med nytt design, nye produktlinjer, oppdatert emballasje og merking, samt butikk- og reklamemateriell for lanseringer.
Resultat:
I fire år har Aleksander levert emballasjedesign, butikk- og reklamemateriell for 17 av Orklas nasjonale merker, inkludert OMO, Lano, Jif, Comfort, Lypsyl, Sterilan, Blenda, Dr. Greve, Naturelle Care og flere. Kvaliteten og hurtigheten i leveransene har skapt et sterkt samarbeid mellom Orklas brand managers og Aleksander. Målet har vært å lage produkter og tilhørende materiell som appellerer til målgruppen og sørger for at kundene velger Orklas produkter fremfor konkurrentenes.