Forstudie: Hvordan kan aktørene på Geilo samarbeide og effektivisere ved å gjennomføre en digital omstilling, opprette nye rutiner og retningslinjer?
For aktørene på Geilo (Visit Geilo, Visit Geilo’s medlemmer og Geilo Booking) gjennomførte vi et forstudie for å avdekke konkrete tiltak og behov for en digital omstilling. Bakgrunnen for studien var et tydelig behov og ønske om å effektivisere ulike arbeidsområder og metoder.
Geilo, som en turistdestinasjon og fjellandsby, består av mange forskjellige aktører som livnærer seg på hyttefolk og turisme. Ved å implementere nye rutiner og digitale verktøy, kan aktørene arbeide tettere sammen og samarbeide på tvers av organisasjonene. Målet er å nå felles mål og skape økt verdi, både internt og eksternt.
Resultat:
Resultatet av forstudien viser at selskapene har betydelige gevinster å hente ved å implementere funnene fra studien.
Ved å innføre konkrete digitale løsninger, etablere enklere rutiner og tydelige retningslinjer for de ansatte, vil alle aktører på Geilo oppleve økt verdi og vekst. Dette vil også gjøre det mulig å jobbe i tråd med en felles reiselivsstrategi, som vil styrke samarbeidet og effektiviteten på tvers av organisasjonene.